Veelgestelde vragen

Als u hulp nodig heeft, kijk dan of uw vraag hieronder staat.

 

Aanvragen inloggegevens

1. Waar kan ik me melden om inloggegevens voor MijnCiro aan te vragen?

U kunt zich telefonisch melden indien u toegang wenst tot MijnCiro. U krijgt dan een toestemmingsverklaring toegestuurd waarbij u toestemming kunt verlenen tot het digitaal beschikbaar stellen van uw gegevens in MijnCiro en het gebruik van uw e-mail en mobiel nummer voor het toesturen van uw inloggegevens. Nadat u zich heeft geïdentificeerd aan de receptie in Ciro, krijgt u toegang tot uw volledige gegevens in MijnCiro.nl.

Binnen 2 werkdagen ontvangt u een e-mail met daarin uw gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op mijnciro.nl.

2. Ik wil een wachtwoord aanvragen voor mijn ouders of partner, hoe kan ik dat doen?

Op dit moment is het alleen mogelijke om uw eigen dossier in te zien. U kunt niet gemachtigd worden om het dossier van een familielid te bekijken. U kunt wel via een schriftelijke procedure het dossier opvragen voor iemand die u heeft gemachtigd. Lees hier meer over in de brochure Privacyreglement.

3. Hoe kan ik mij de eerste keer aanmelden op Mijnciro.nl?

U krijgt een gebruikersnaam en wachtwoord per e-mail toegestuurd nadat u schriftelijk toestemming heeft gegeven. Heeft u geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met de helpdesk 0475 - 587 600 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur).

4. Wat heb ik nodig om het portaal te kunnen gebruiken?

Een computer, tablet of mobiele telefoon met toegang tot het internet. Daarnaast heeft u een e-mailadres en mobiele telefoon nodig. U ontvangt namelijk de inloggegevens per e-mail. Op uw mobiele telefoon ontvangt u tijdens het inlog proces een veiligheidscode per SMS die u dient in te vullen. Lees hier meer over onder Hoe werkt MijnCiro.nl?

5. Hoe werkt inloggen voor patiënten in MijnCiro.nl?

Ciro maakt gebruik van een veilige inlogmethode, de twee factor authenticatie. Dit wil zeggen dat u eerst inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens ontvangt u een bevestigingscode op uw mobiele telefoon. Deze code vult u in het inlogscherm in. Daarna kunt u in het portaal van MijnCiro uw medische gegevens raadplegen.

 

 

Inloggen

 

6. Kan ik via mijn telefoon of tablet inloggen op MijnCiro?
Ja, dat kan indien uw mobiele apparaat verbinding kan maken met het internet.

7. Wat moet ik doen als het niet lukt om in te loggen op MijnCiro?
Mogelijk ligt het aan de browser die u gebruikt. Probeer een andere browser, zoals Edge, Mozilla Firefox of Google Chrome.
Let op, Internet Explorer wordt niet ondersteund.

 

8. Wat moet ik doen als ik binnen enkele dagen geen e-mail met inloggegevens heb ontvangen?
Waarschijnlijk is het geregistreerde e-mail adres niet juist. Neem hiervoor contact op met onze helpdesk via 0475 - 587 600 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur). U krijgt dan op korte termijn een e-mail met uw gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord dat u bij de eerste keer inloggen dient aan te passen.

9. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat moet ik doen?
Stuur een e-mail met uw naam en geboortedatum naar info@ciro-horn.nl.

10. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Op de inlogpagina van MijnCiro klikt u op ‘wachtwoord vergeten’. In het opkomend scherm kunt u uw gebruikersnaam en e-mailadres opgeven. Na verificatie ontvangt u een e-mail met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Ontvangt u geen e-mail, dan is de opgegeven gebruikersnaam of het e-mail adres onjuist.

11. Ik kan niet meer inloggen nadat ik een fout wachtwoord of veiligheidscode heb opgegeven?
Na het invullen van een foutief wachtwoord of verkeerde SMS code moet u na drie pogingen aantal minuten wachten voordat u weer kunt inloggen.

12. Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?
Uw wachtwoord moet uit tenminste 9 of meer karakters bestaan. Hiervan moeten minimaal 3 karakters uniek zijn en tenminste 1 nummer bevatten.

13. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, wat moet ik doen?
Op het inlogscherm bij MijnCiro kunt u klikken op ‘wijzig wachtwoord’.

 

Veiligheid en privacy

 

 

14. Hoe is de veiligheid van mijn gegevens gewaarborgd?

Er wordt gebruikt gemaakt van een goede beveiligde omgeving. Daarnaast kan alleen worden ingelogd met een twee – staps verificatie. Dit houdt in dat na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord een persoonlijke veiligheidscode moet worden ingevuld die u ontvangt via een gratis SMS op uw mobiele telefoon.

Lees ook meer onder 'voorwaarden'.

15. Wie kan mijn gegevens via MijnCiro inzien?
Alleen u kunt uw gegevens inzien nadat u bent ingelogd.

16. Privacy en logging
Elke keer als u inlogt wordt dit geregistreerd. We doen dit alleen om te meten hoe vaak MijnCiro wordt gebruikt.

 

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk via het telefoonnummer: 0475 - 587 600 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur).