Veelgestelde vragen

Als u hulp nodig heeft, kijk dan eerst of uw vraag hieronder staat.

Wat is MijnCiro?

Met MijnCiro kunt u in een beveiligde digitale omgeving delen van uw persoonlijke medische dossier van Ciro raadplegen. Ook biedt MijnCiro andere handige functies, zoals het inzien van uw afspraken, online uw afspraken voorbereiden, vragenlijsten invullen en berichten sturen naar en ontvangen van uw arts. Dit kan op elk moment en via elke computer, tablet of mobiele telefoon.

Waarom MijnCiro?

In MijnCiro (het Elektronisch Patiënten Dossier) slaan onze medewerkers en zorgprofessionals persoonlijke en medische gegevens op. Zoals bijvoorbeeld persoonlijke informatie over contactgegevens, allergieën, leefstijl en belangrijke gezondheidsinformatie. Daarnaast houden wij natuurlijk ook uw medische informatie bij over uw behandeling binnen Ciro. Het gaat dan om uw afspraken, onderzoeksresultaten, medische noties van uw zorgverlener en behandelplannen.  Verder bewaren we ook de brieven aan en van uw huisarts of andere zorgpartners in dit dossier, als u daarvoor toestemming geeft. U kunt zelf via de knop inloggen op MijnCiro deze informatie bekijken. 

Is er ook een mobiele app die ik kan gebruiken voor MijnCiro?

U kunt MijnCiro ook gebruiken op uw mobiele telefoon of tablet. Volg daarvoor onderstaande stappen.

  1. Download de app MyChart via de App Store of Google Play Store.
  2. Na downloaden kunt u in de zoekbalk zoeken op ‘Ciro’. Vervolgens verschijnt Ciro in de zoekresultaten. Selecteer Ciro door erop te klikken.
  3. Klik vervolgens onderaan op de groene button on ‘Geselecteerde organisatie toevoegen’.
  4. Log vervolgens met uw DigiD in. 

Hoe krijg ik toegang tot MijnCiro?

Patiënten van Ciro kunnen gebruik maken van MijnCiro. Inloggen kunt u eenvoudig en snel via DigiD. Ga naar https://mychart.mijnciro.nl en klik op ‘inloggen / aanmelden DigiD’. Volg de stappen die u op uw scherm ziet om toegang te krijgen tot MijnCiro.

Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl/aanvragen. DigiD is een service van de overheid. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren.

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over MijnCiro?

Kijk altijd eerst of uw vraag tussen de veelgestelde vragen op deze website staat. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag mailen naar de receptie van Ciro via ciroklantcontact@ciro-horn.nl. Vermeld in de mail uw naam, vraag en telefoonnummer.

Ik begrijp de informatie in MijnCiro niet: wat kan ik doen?

Wanneer u informatie in MijnCiro niet begrijpt, bespreek dit dan met uw arts bij uw volgende bezoek.

Kan ik zelf zaken toevoegen aan MijnCiro?

In sommige gevallen kunt u in MijnCiro zelf vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden. Vraag uw behandelaar naar de mogelijkheden in uw specifieke situatie.

Ik krijg zoveel berichten van MijnCiro via mail of sms. Kan dit ook anders?

Via het menuonderdeel "Communicatievoorkeuren" kunt u voor verschillende onderdelen de meldingen aan- of uitzetten. Ook kunt u aangeven of u een mail, sms of beide wilt ontvangen. 

Let op: als u alle meldingen uitzet, kan het gebeuren dat u belangrijke informatie mist. Bijvoorbeeld een nieuwe afspraak of het verplaatsen van een afspraak. Houd hier dus rekening mee. 

Hieronder ziet u hoe het overzicht van de communicatievoorkeuren er uitziet in MijnCiro

Communicatievoorkeuren.png

Hoe geef ik toestemming om mijn Medische gegevens tussen behandelaren te delen?

Het delen van uw gegevens is noodzakelijk om een passende behandeling te kunnen geven. Door het delen van uw dossier tussen samenwerkende behandelaren kunnen we de juiste zorg op u behoefte afstemmen. Wanneer u geen toestemming geeft, kunnen we geen compleet beeld vormen van uw gezondheid die uw behandeling ten goede komt.  

Het geven van toestemming doet u door in te loggen op mijnciro.nl met uw DigiD. Vervolgens gaat u in het menu naar ‘deelcentrum’. Vervolgens klikt u op ‘Toestemming geven om uw gezondheidsdossier te delen’. Klik op 'doorgaan’ en vervolgens op ‘autoriseren’ om definitief akkoord te geven. 

 

Vragen over DigiD

Wat is DigiD?

DigiD is een afkorting van digitale identiteit. Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. U heeft bijvoorbeeld een DigiD nodig om zaken te regelen bij de overheid, de zorg en uw pensioen. U kunt met DigiD ook inloggen in MijnCiro. Op de overheidswebsite vindt u meer informatie en uitleg over DigiD. U kunt hier ook uw DigiD aanvragen.

Ik heb nog geen DigiD, hoe vraag ik dit aan?

U kunt een DigiD aanvragen via www.digid.nl/aanvragen of in de DigiD app zelf. U heeft uw burgerservicenummer nodig bij de aanvraag. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief thuis met een activeringscode. Hiermee kunt u uw DigiD-account activeren. Let op! Als u gebruik wilt maken van de sms-controle, dan moet u een DigiD aanvragen via www.digid.nl. Voeg bij de aanvraag uw telefoonnummer toe.

Hoe krijg ik de DigiD-app op mijn telefoon of tablet?

Download de de DigiD app via de Apple App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Ik heb geen DigiD en geen registratiecode, kan ik toch inloggen bij MijnCiro?

Het is dan helaas niet mogelijk om in te loggen.

Hoe werkt inloggen met DigiD?

Bekijk hiervoor de informatie op digid.nl

Kan ik inloggen via de MijnCiro-app (MyChart) met DigiD?

U kunt MijnCiro ook gebruiken op uw mobiele telefoon of tablet. Volg daarvoor onderstaande stappen.

  1. Download de app MyChart via de App Store of Google Play Store.
  2. Na downloaden kunt u in de zoekbalk zoeken op ‘Ciro’. Vervolgens verschijnt Ciro in de zoekresultaten. Selecteer Ciro door erop te klikken.
  3. Klik vervolgens onderaan op de groene button on ‘Geselecteerde organisatie toevoegen’.
  4. Log vervolgens met uw DigiD in. 

Waar kan ik hulp krijgen voor het installeren en gebruiken van DigiD?

Heeft u problemen met DigiD? Kijk dan eerst op de website van DigiD voor meer informatie.
Voor zaken die specifiek gaan over MijnCiro kunt u terecht bij onze receptie.

Ik heb geen smartphone, kan ik dan toch gebruik maken van DigiD?

U kunt ook inloggen met een sms-controle. U ontvangt dan een sms-code op uw mobiele telefoon. Of kies voor een gesproken sms-code. Ook deze kunt u op uw mobiele telefoon ontvangen. Voeg uw telefoonnummer toe in Mijn DigiD en activeer inloggen met sms-controle.

Ik heb alleen een vaste telefoon, kan ik dan toch gebruik maken van DigiD?

Ook als u geen mobiele telefoon hebt kunt u inloggen met sms-controle. U wordt dan automatisch gebeld op uw vaste lijn en ontvangt een gesproken sms-code. Deze manier van inloggen activeert u in uw Mijn DigiD.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk via het telefoonnummer: 0475 - 587 600 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur).